marți, 16 octombrie 2007

PD propune un slogan mediocru

PD şi-a stabilit sloganul de campanie. Acesta, potrivit Jurnalului Naţional, sună în felul următor: „Populari în Europa, democraţi în România”.
La prima citire pare interesant. Dacă, însă, începi să analizezi, descoperi că jocul de sensuri propus de slogan este unul banal, confuz şi irelevant. Banal pentru că reia două caracteristici pe care opinia publică, în mare, le cunoaşte – apartenenţa la PPE şi faptul că PD este un partid „democrat”. Confuz, pentru că noţiunile de „popular” şi/sau „democrat” sunt extrem de generale. Irelevant, pentru că nu oferă publicului larg motivaţia pentru care ar vota un asemenea partid.
Mai mult, există o „problemă” şi cu mesajul latent al sloganului. Acesta indică faptul că PD este un partid care se potenţează doar prin intermediul unor actori mai importanţi (grupul PPE în UE şi Traian Băsescu în România). În mod paradoxal, ceea ce s-a vrut a fi un punct tare (asocierea cu grupul PPE şi Traian Băsescu) indică o vulnerabilitate principială a democraţilor – PD este o formaţiune nedefinită din punct de vedere politic.
Este interesant că, în cadrul aceluiaşi articol din Jurnalul Naţional, este vorba şi de o taxă de 200 de milioane lei vechi pe care fiecare organizaţie locală a PD va fi obligată să o plătească la centru. Având în vedere că taxa va fi una obligatorie, este aproape sigur că aceasta va fi şi „populară”, şi „democrată”.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Problema cu sloganele politice este intr-adevar banalitatea, confuzia si gradul redus de relevanta. "Tu faci oferta"? Banal pentru ca formatiunea in cauza nu e singurul partid care pune "pe primul loc oamenii" - PNGul zice tot cam asa plus omniprezenta cruce, si macar Becali precizeaza care anume oameni. Confuz pentru ca nu ma numesc Mircea. Si irelevant pentru ca nu oferta ne doare de obicei, si adeseori nici macar rezultatul, ci mai ales consecintele. Motiv pentru care puterea nu a mai castigat alegerile generale din 1992. Pe de alta parte, trebuie spus ca un slogan original, clar si relevant pentru mediul curent politic nu este garantia unui candidat dezirabil. "PRM la guvernare, Mafia la inchisoare"? Sa vezi atunci popularitate in Europa!
http://www.guardian.co.uk/eu/story/0,,1984947,00.html
Poate ca-mi lipseste atentia la detaliu, dar parca mi-s mai simpatici banalii de mai sus.

Anonim spunea...

Ar trebui facut un top al celor mai bune sloganuri. Si cele mai proaste, ca avem de unde alege

Anonim spunea...

Nu va mai legati de strigatele noastre de lupta. Asta pentru cine nu stie de unde vine cuvantul

Echipa MPC spunea...

Domnule Sloganescu, ideea unui top nu e tocmai rea, dar orice ierarhizare contine o doza de subiectivism. Nici sondajele nu mai sunt ce au fost, daramite topurile? Oricum, se retine.

Anonim spunea...

Pentru jeanmariepym: articolul cu pricina m-a invatat un amanunt cel putin interesant. Caucus suna excelent in romaneste, chiar daca nu se prea traduce.