miercuri, 23 ianuarie 2008

Judecătorul DĂNILEŢ, despre şpagă, sentinţe dictate, posturi şmenuite în Justiţie


Aşa începe un interviu cu judecătorul clujean Cristi Dănileţ, publicat astăzi în Academia Caţavencu. Nonconformist în gândire şi cu identitate vizuală proprie, domnia sa vorbeşte preţ de o pagină despre metehnele sistemului judiciar românesc. Pentru cei neavizaţi, adevărurile ucigătoare despre sistem, amestecate cu trăirile sale interne, pot da fiori oricărui cetăţean care urmează să ceară o apostilă sau să intre într-o sală de judecată. Sistemul este canceros, dar practicienii meseriei lui Dănileţ sunt nişte apărători şi luptători ai dreptăţii. În marea majoritate chiar sunt. Dar nu Dănileţ.

Înainte de a se erija într-un exponent al moralităţii, domnul judecător ar trebui să dezvăluie şi faptele: cum a ajuns de la Cluj la Bucureşti, cum a judecat, într-o crasă incompatibilitate, un dosar de pensie alimentară în condiţiile în care era parte în proces şi cum, din frustrări personale, a întors Ministerul Justiţiei cu spatele către Consiliul Superior al Magistraturii, ceea ce îi convenea de minune Monicăi Macovei în lupta sa cu „balaurul CSM”.

Presa e gura noastră de aer curat, zice fostul consilier al ministrului Macovei care era în fiecare zi cu mâna pe telefon sunând jurnaliştii apropiaţi pentru a da pe surse din şedinţele CSM sau din informaţiile clasificate la nivelul MJ. Omul a făcut parte din comisia numită de Macovei pentru desfiinţarea arhivei SIPA.

Dănileţ face aprecieri laudative şi la adresa DNA, aducând astfel flori la monumentul viu al lui Ţuluş, superiorul său ierarhic de la Cluj. Fiind unul dintre membrii fondatori ai „So Just“, domnia sa coordonează mai multe campanii negative împotriva miniştrilor liberali, la braţ cu prietenii care au pătimit de pe urma controalelor de la MJ şi au fost daţi afară.
Tânăr, tenace şi recunoscător, acesta iese la atac aproape zilnic pe blogul său după ce a plecat de la MJ. O face şi prin interviuri, luări de poziţie sau prin comunicate scrise împreună cu băieţii din ONG-urile profesionale ostile PNL. Şi exemplele ar putea continua.

Apreciem gestul de a trage semnale ucigătoare privind starea justiţiei, dar vai şi amar de bieţii oameni care intră în sala în care judecă domnia sa. Un mare susţinător al reformelor, Dănileţ ştie că justiţia trebuie pusă în slujba cetăţeanului. Dar judecătorul Dănileţ lucrează, din inerţie, în slujba cui trebuie.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Pai daca trebuie, va raspund:
1. Eu nu ma dau exponent al moralitatii - notiune dinamica in timp. Poate ati vrut sa spuneti al integritatii profesionale, ceea ce e cu totul altceva.
2.Cum am ajuns de la Cluj la Bucuresti am explicat in AC. Revin: in 2001 M.Macovei si M.Toma au venit la Cluj sa predea judecatorilor `Libertatea de exprimare conform CEDO` caci erau cam multe condamnari de ziaristi in Romania; atunci am vazut-o prima data pe MMacovei. In 2004 AMR, din care faceam parte, a format AJER, o alianta pt reforma justitiei, in care a intrat si APADORCH, asociatie condusa de MMacovei. Am tinut cu totii legatura prin e-mail si datorita noua au aparut legile justitiei in 2004 si a fost schimbat ministrul justitiei RS. Dupa ce a fost numita la MJ, MMacovei a cautat oameni din sistem care sa o ajute. Am fost unul din aprox.20 de magistrati detasati acolo. Primul, e adevarat. Detasarea nu a avut nimic politic, fiind bazata pe cerere de la MJ, acord al meu, aviz de la Trib. Cluj si aprobare de la CSM.
3.Atentie mare la cuvintele mari: judecarea in caz de incompatibilitatea este sanctiune disciplinara. Am doua dosare prin care am fost obligat la pensie de intretinere (nu se mai cheama `alimentara` de un deceniu) prin s.c.638/2005, respectiv s.c.13946/2007. Ambele au fost solutionate insa la Judecatoria Iasi. Nu am fost prezent la nici o judecata. Eu sunt judecator la Trib.Cluj. Poate conteaza cand faceti afirmatii.
4. MJ intors de mine cu spatele la CSM? Atunci, sunt tare, recunosc. Poate cititi pe site-ul SoJust, la monitorizari,transcrierile sedintelor CSM din 2005, intocmite de mine. Va veti lumina.
5. Eu toata ziua sunt in instanta. Nu stiu daca ati aflat, dar lucrez la Cluj, nu la Bucuresti. De unde sa stiu eu ce se intampla in CSM sau MJ, mai mult decat aflu din presa?
6. Am fost desemnat de MMacovei sa vin cu propuneri ref. la arhiva SIPA. Am vazut cateva dosare, mi-am dat seama de calitatea si volumul informatiei si am realizat ca teoria conspiratiei la romani functioneaza de minune. Stati linistiti, nu e nimic acolo care sa ne ingrijoreze mai mult decat ne-am astepta.
7. Tulus nu este superiorul meu ierarhic. Va dati tineri, ar trebui sa stiti ca una e un judecator, alta e un procuror. Si daca procurorii sunt subordonati ierarhic, judecatorii sunt independenti.
8. Eu nu coordonez campanii impotriva nimanui. Am ceva cu CSM, MJ, ICCJ, CC si cu comisiile juridice ale Parlamentului atunci cand lucreaza impotriva interesului justitiei. Cat despre ministri, nu am nici o indoiala ca, indiferent de culoare politica, sunt la fel cu totii.
9. La brat cu cei dati afara in urma controalelor MJ? Dragi tineri, MJ nu face controale, doar Inspectia CSM. Oricum, nu am prieteni/amici/cunoscuti dati afara din magistratura.
10. Ce scriu pe blog e dreptul meu. Numai ca eu argumentez factual si profesionist, spre deosebire de voi.
11. ONG-uri ostile PNL? Scuze, ONG-urile sunt ostile politicilor ciudate, contra, aiurea ale tuturor partidelor de guvernamant. Daca va uitati pe site-ul SoJust, veti vedea ca am atacat inclusiv OUG cu privire la puterea procurorilor pe interceptare, facuta de MMacovei. O lectura interesanta e aici http://cristidanilet.wordpress.com/2007/09/15/sojust-al-cui-e-si-pe-cine-sustine/
12. Va astept in sala in care judec eu. Pariu fac ca nu stiti cum arata o sala de judecata. Sper sa fiti surprinsi. Placut. Daca nu, accept orice critici. Factuale si nu personale.

Numai bine

Anonim spunea...

`Tineri ambiţioşi, pricepuţi în treburile politicii, preocupaţi de soarta lor şi a altora` - ati definit perfect treburile serviciilor. Mai, copii, prea repede ati apucat pe alte drumuri.
Apropo, de 3 sapt nu ati mai postat nimic. V-a disparut priceperea sau credeti ca recentele evenimente politice din Romania nu merita a fi comentate (de la NUP-ul sefului vostru, Orban, la intamplarile cu CNSAS sau solutia la numirea pre-frumoasei voastre indrumatoare, Norica Nicolai)?!

Anonim spunea...

Ma bucur ca se mai intreaba cineva pe lumea asta daca ceea ce se publica pe bloguri si este prelaut de presa este 100% real.

Se pare ca virtualul a inlocuit realul, iar intrebarile pe care un jurnalist ante-internet si le-ar fi pus, au disparut, cu desavarsire.....

Ma refer la intrebari de genul:
-Cine este personajul?
-Unde a fost si ce a facut inainte de a se ....bloggeri la toata lumea?
-Daca tot vorbeste de comunism si securisti, ce facea inainte de '89? Poate ca era si el un pionier plin de cosuri (vreau sa spun acnee), care-si istovea rarunchii racnind ode Partidului si Conducatorului Iubit, in speranta ca va fi uns ca si Comandant de Detasament (adica ca Comandant).
-Nu cumva a ros un oscior, pe care acum, cand nu-l mai poate roade il declara putred?
-Cam cat a castigat cand rodea ciolanu' si cam cat castiga acum personajul cu pricina?
-Cand mai face treaba, daca toata ziua sta pe messenger si se blogaie la tot poporu'?

Cu alte cuvinte, este stapanul blogger-elor chiar asa de curat? Este albul cel mai alb? Nu e nitel metisat cu sange de culoare (mai mult sau mai putin politizata)?

Ma intreb si eu, poate gresesc, dar... poate ca printre miile de jurnalisti se va gasi unul care sa uite ca traieste in sec XXI si-si va lua un carnetel si un condei si va incepe sa vorbeasca cu unul, cu altul despre ce facea, ce zicea, cum se comporta, ce gandea, cu cine fraterniza, pe cine slujea (in afara de duduia aia chioara)...si alte asemenea intrebari, care odinioara ar fi parut de bun simt....

Acum? In bloggor veritas....

Asa ca,

Dragi Tovarasi si Pretini,

Eu va doresc,

Succes in munca voastra de lupta de clasa cu dusmanii poporului (ne)Internetizat.


Cetateanu' far' de blog

Anonim spunea...

Consultantii PNL au cerut candidatilor PNL sa nu care cumva sa atace PDL pe motivul ca plasarea partidului lui Basescu la centru ii va transforma pe alegatorii acestora in soricelul din bancul cu Bula. Mai intii bancul: Bula se intilneste cu un prieten din copilarie ajuns bogat pentru ca a inventat o capacana revolutionara – intr-o cutie de conserve goala a pus o bucata de brinza si una de sunca, iar soarecele murea pentru ca nu stia ce sa aleaga si-si taia gitul de marginea cutiei. Bula a devenit insa si mai bogat pentru ca a imbunatit idea prietenului sau. Ce a facut? A luat si sunca si brinza, iar soarecele murea intrebindu-se unde sunt!

Anonim spunea...

ne place sa furam...de ce ne acuzam?